Thursday, March 17, 2011

Snappy Answers...



I think I have written about Snappy Answers before... in the marvellous and fascinating book "Breaking Out of Beginners' Spanish" Joseph Keenan devotes a chapter to a wonderfully confidence-building array of quick, snappy answers to suit most occasions.
What a good idea.

So, since then, I have kept up , and added to, my own collection of these rapid-fire replies, including some of his of course.

Whatever you are reading, you will come across them... so write them down, and practise them.

Here is a snapshot of some of my collection.

Quite a few of these can be used even if you didn't understand a single word of the question..........

Verdad............. really?
en serio ?.......... really?
Imaginese! ...........imagine that!
qué mas da ? ..........who cares?
y qué .................. so what
y ........................so what
Cual es tu opinion ? ..... what's your opinion?
me temo que sí ............. I am afraid it's true.
ojalá .......................I wish
Siempre pasa igual........... it's always the same
Ahora ya sabemos dónde estamos..... now we know where we are
Vaya por Dio..................... oh dear!
ca! ..............................not a bit of it!
piensa en todas las posibilidades antes de que empecéis a divertiros.....think of all the possibilities before starting to enjoy yourself.
Asi es la vida....................... such is life
no me extraña.......................No wonder!
Vete tú a saber .................... God knows
Trato hecho ...................... it's a deal
hecho ..............................done!
Ya basta .........................enough! cut it out!
Vamos andando .....................that's how it goes.
Y a mi qué ......................... what's it to me?
Pero me vale gorro.................. I don't give a damn
No es para tanto.....................There's no need for that
Que fresco ! .........................What a cheek!
Habráse visto ?........................Did you ever?!
No doy más abasto.......................It's too much!
De mucho interés.......................Very interesting
Quia! ..................................What nonsense
Nanay!...................................No way!
Que bararidad!............................How awful!
Para nada.................................No way.
Disparate !................................rubbish... a crazy idea.
Que no puedo más!.......................... I can't take it any more!
Que te parte un rayo ........................go to hell
Parece mentira ...............................would you believe it?
Ya............................................I know.
Ya te digo ....................................you're telling me.
Venga!.........................................good idea
Esta bien............................... OK
Seguro ! ..............................sure
De acuerdo .......................OK. all right.
Para nada.........................no way
En absoluto! .......................absolutely NOT
N'ombre .................................. no way
No peude ser! .................... that can't be!!
A poco ........................you must be kidding!



But just remember folks... body language speaks volumes as well.

I'm tired of typing now!... this is just some of my list, but I would love to collect more, so please contribute if you can.... also there are bound to be mistakes, so please let me know..

More peeks into the wonderful " Observer's Book of Spanish" in the future.

Well, music time looms once more.Today it's Marwan + Conchita with a live version of Qué Pasa... it takes about a minute of chatting with the audience to get under way, but ends with a fine embrace!



Here are the words, thanks to Fuente Musica.com .........

Me canso de la gente que no tiene
el corazón más que para su cuerpo.
Me canso de llorar tanto por dentro ..
recuerdo que a uno con mi nombre ayer le vi riendo.

Mi vientre se retuerce de dolor por las aceras,
la cordura nunca pierde la cabeza ..
se me ha acabado el saldo y la paciencia
y aquí estoy agarrando con las uñas las promesas.

No sé qué pasa últimamente ..
que siempre me peleo con cada canción que escribo.
No sé qué pasa últimamente ..
será por todos los botones que yo no te quito.

No sé qué pasa últimamente ..
me pesa más el cuerpo si me siento más vacío.
Y yo no sé qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa,
qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa ..

Ayer el hastío no pasaba
a buscarme por la puerta de mi casa.
A menudo, pienso que la madrugada
es la materia prima que revienta nuestras almas.

A veces, yo me canso de acostarme con el viento ..
me arrincona en los bares el deseo.
A veces, miro a fuera y descubro ..
que aunque haya gente cerca estamos solos en el mundo.

No sé qué pasa últimamente ..
que siempre me peleo con cada canción que escribo.
No sé qué pasa últimamente ..
será por todos los botones que yo no te quito.

No sé qué pasa últimamente ..
me pesa más el cuerpo si me siento más vacío.
Y yo no sé qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa,
qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa ..

No sé qué pasa últimamente ..
me pesa más el cuerpo si me siento más vacío.
Y yo no sé qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa,
qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa, qué pasa ..

Fuente: musica.com

Oh... I've just remembered that I meant to start with a clip from Father Ted... maybe you remember the episode where they tried to teach Father Jack to use just TWO answers to any question the Bishop might ask him..

Answer 1.......... Yes

Answer 2... That would be an ecumenical matter.



Actually, it worked very well, and people thought him very wise indded.

No comments:

Post a Comment